٢٥‏/١٢‏/٢٠٠٧

هو وهي (1)




هو: أنا بكره قناة الناس دي ولو معايا قاذفة صورايخ أكيد هابقي عارف هاوجهها فين.
هي: بتهاجم المشايخ انت والعلمانيين اللي زيك!

هو: مش العلمانين دول هما اللي بيحاولوا أن يخلوا البلد دي تسع لكل الناس؟.. ثم لو دخلنا في تعريف العلمانين هانقعد من هنا للصبح! ثم تعالي هنا! مين اللي كان بيدافع عن "عماد الكبير" ؟.. مش كان الناس دي وراه وسط ماكان البلاوي السودة بيكلموني عن الفقه والعقيدة!
هي: هما ما بيعملوش ده عشان الدين .. دول عشان حقوق الإنسان.

هو: يعني هي حقوق الإنسان دي مش أساسيات الإسلام؟
هي: أنا مالييش دعوة بكل اللي بتقوله ده .. البلد مش هاتتصلح إلا لو كل الناس رجعت لربنا.

هو: طب واللي مش عايز يرجع؟ نضربه بالكرباج؟
هي: مش عارفة.. بس الاسلام لازم يتطبق.

هو: عارفة الفرق بيني وبينك إيه؟.. أنا بدور علي الحقيقة ، وانتي متأكدة من الحقيقة بتاعتك ..كل واحد ينام ع الجنب اللي يريحه بقي.
هي: يعني انت عايزة تعيد إختراع العجلة؟

هو: لا.. بس نبي الله "إبراهيم" كان عنده شك حتي بعد نزول الوحي وحط الطير علي قمة كل جبل عشان يتأكد!
هي: يعني أنت هاتجيب نفسك زي سيدنا "إبراهيم"؟

هو: ياريتني كنت نبي ..كنت عرفت!

هناك ٣ تعليقات:

غير معرف يقول...

nice one

With Myself يقول...

مين اللي نايس؟ البوست ولا "هو"؟
:D

غير معرف يقول...

both :D