١١‏/١٠‏/٢٠٠٦

عصر البركة !

- الدكتور : هانتكلم النهاردة عن واحدة من تطبيقات الرؤية بالكمبيوتر ( Computer Vision ) وهو استخدام الكمبيوتر في مساعدة الانسان في سواقة المركبات زي العربيات ..

- أنا : كمان بيستخدموه في سواقة القطر .

- شخص من ورايا -كان نايم وصحي - : القطرة (المرادف العامي لقطارات) بتاعتنا للموت بس .

- الدكتور : بتقوله ايه يابني انت مش كفاية نايم !

- أنا : بيقولي القطرة بتاعتنا للموت بس

- هو : القطرة بتاعتنا ماشية بالبركة .

- انا : ماهي دي نوع من انواع التكنولوجيا برضه يا دكتور !

ضحك متواصل

هناك ٥ تعليقات:

الأغاني للرأفتاني يقول...

ركز يا مهندس مع الدكتور وصحى الناس اللى نايمه دول. هم اللى خربوا بيتنا

With Myself يقول...

خربانة خربانة يا مولانا
خلاص انا عن نفسي فقدت الأمل ان الشعب ده ينصلح ، ربنا يكتب لنا السفر زي حالاتك ، ولا تستضيفني عندك في الستيت :P

حدوته مصرية يقول...

ما هو ده دليل على مدى التقدم اللى بتعيشه مصر

لو هتصحى النايمين فانت هتصحى مصر كلها لو ربنا قدرك

With Myself يقول...

محمد ياسر :

فكرتني بعادل إمام في شاهد ما شافش حاجة : ياسعادة البيه لو كل واحد عزل عشان تحته رقاصة البلد هتنام ف الشارع :))

غير معرف يقول...

سید اولاد پیغمبر اسلام = سنده اولاد شیطان

سید اولاد زهرا بنت رسول = فضله نجس شیطان در خاک پاک ایران.

سنده موجودات در حلقوم فاطمه زهرای بنت رسول الله

کیر سید مجهول تو کس خو کون خواهر و مادر سید اولاد پیامبر اسلام

سنده ملت جهان تو کس و حلق خواهر و مادر مداحان و روضه خوانان خاندان محمد رسول الله

مداح اهل بیت = خواهر کسده و مادر جنده
شیعه دارای اعتقاد شدید به اسلام = سنده خوک و خواهر کسده و مادر جنده

کیر تو خواننده این مطلب تو کس خواهر و مادر سید اولاد پیغمبر اسلام و تو کس ننه هرچی مسلمان