٠١‏/١٢‏/٢٠٠٦

معذبتي

جاءت معذبتي
في غيهب الغسق
كأنها الكوكب الدري في الأفق
فقلت نورتني ياخير زائرة أما خشيت من الحراس في الطرق؟
فجاوبتني ودمع العين يسبقها: من يركب البحر لا يخشي من الغرق..

هناك ٤ تعليقات:

غير معرف يقول...

كلماتك اروع ما يكون واقرب ما تكون للقلب حقا انت رائع

SaSo يقول...

كلماتك مين ياعم
شوفت اهو الراجل افتكر ان انت اللى مألفها
هو صحيح الموشحات دى موش معروفلها صاحب بس اكيد موش انت اللى مألفها
مبتقش تيجى عندنا ليه؟

With Myself يقول...

كبير المتشردين:
والله يافندم كان بودي لكن الكلام المذكور هو موشح اندلسي قديم ، عندي غرام عجيب بالموشحات الأندلسية خاصة والموشحات بفة عامة

ثروة هانم (سوسو بعد تعديل المادة 76 :)) ( :
أدينا وضحنا للراجل أهو وما طلعتش حرامي ، والله كنت مشغول بإمتحانات وأفشخانات وبلاوي ما يعلم بيها إلا ربنا ، دلوقت انا صايع وقاعد لكم بالمناسبة كل سنة ومامتك طيبة

SaSo يقول...

حرامى,لا موش للدرجه دى
انا كنت بهدى النفوس بس
وبلاش "ثروه""ثروه" كل شويه عشان شميت خبر ان بتوع امن الدوله بيدورا عليا
انا متنكره
وانت طيب يابرنس